Boramassa tapahtuneen taistelun johdosta sektorilaivasto on valmistanut lausunnon väitetystä yhteenotosta Boramassa. Muutaman vastuuttoman kansalaisen levittämän huhun mukaan Imperiumin laivasto olisi kärsinyt tappioita, näin ei ole vaan kyseessä on väärinkäsitys. Ensinnäkin Imperiumin laivasto-osasto pelasti 'Vapaiden Planeettojen Liittona' kutsutun poliittisen organisaation diplomaattialuksen nimeltä 'Starstrider' avaruuspiraattien hyökkäykseltä. Operaatio toteutettiin diplomaattien suojelemiseksi. Piraatit olivat ottaneet osan Boraman viidakosta tukikohdakseen ja niiden varustukseen kuului toiselta sektorilta varastettu Bayonet luokan alus ja kaksi vanhaa korvettia. Joissain kuvissa myös väitetty correlian risteilijä on itseasiassa laivaston käyttöön ottama Correlian MC30 tyypin fregatti, joka siluetin voi helposti sekottaa risteilijään. Laivasto kehottaakin Boraman tähtijärjestelmää myöntämään yleisen vapaapäivän piraattilaivastoa vastaan saavutetun voiton takia.